Provisionsfri virksomhedsmægler

Provisionsfri virksomhedsmægler

Har du planer om at sælge din virksomhed? Eller måske købe en? Nielsen Valuation Group har omfattende erfaring med forretningstransaktioner. Som uafhængige rådgivere har vi en tilgang, der adskiller sig fra traditionelle virksomhedsmæglere. Det kan give dig mange fordele, når du sælger din virksomhed. Vi tilbyder virksomhedsmæglertjenester i hele Danmark, Sverige og Norge.

Virksomhedsmæglervirksomhed uden provision

Nielsen Valuation Group opkræver ikke provision i forbindelse med formidling af en transaktion; i stedet opkræver vi et månedligt honorar i vores egenskab af rådgiver. Dette giver ofte fordele for både købere og sælgere.

Kontakt os for et tilbud

Virksomhedsmæglervirksomhed med Nielsen Valuation Group

Nielsen Valuation Group er en uafhængig M&A-rådgiver, der hjælper dig gennem hele handlen – uanset om du planlægger at købe en virksomhed eller har besluttet at sælge dit livsværk.

Vores idé er at fungere som en støtte i hele processen – fra start til slut. Hvis du skal sælge din virksomhed, skal du bl.a. sørge for at få en korrekt værdiansættelse og finde den rigtige køber. Ofte er køberen en konkurrent, kunde eller leverandør.

Hvis du ønsker at købe en virksomhed, tager vi ud og undersøger markedet for at finde potentielle købere. Sammen evaluerer vi kandidaterne og foretager derefter en virksomhedsinspektion. Det er sådan, vi mener, at en rigtig virksomhedsmægler bør fungere.

Vi er et smartere alternativ til virksomhedsmæglere. Uanset om du sælger eller køber en virksomhed, er vi der hele tiden for at hjælpe dig med alle praktiske spørgsmål, der måtte opstå. Fra idé til underskrevet købsaftale.

Hvilke typer virksomheder formidler vi?

Vi udfører virksomhedsmægling for virksomheder i alle størrelser, men fokus er oftest på små og mellemstore virksomheder med en omsætning fra ca. 20 millioner til 400 millioner.

Nielsen Valuation Group formidler virksomheder i de fleste brancher, men vi arbejder ikke med lokale virksomheder som restauranter og butikker. Vi giver dig dog gerne råd om, hvor du kan henvende dig for denne type virksomhed.

Medelstort företag som sålts med transaktionsrådgivare istället för företagsmäklare

For små og mellemstore virksomheder, der ikke er rent lokale, er det ofte bedre at bruge en transaktionsrådgiver end en virksomhedsmægler i forbindelse med en forretningstransaktion.

Virksomhedsmægler vs Nielsen Valuation Group

Vi bliver ofte spurgt, hvordan vi adskiller os fra en almindelig virksomhedsmægler.

Nielsen Valuation Group er ikke en traditionel virksomhedsmægler. Vi arbejder som en uafhængig M&A-rådgiver i alle de typer virksomhedsmæglervirksomhedsmægling, som vi udfører.

Hvad er forskellen?

En virksomhedsmægler håndterer hele processen med at sælge din virksomhed og tager en provision for salget. Ofte er der et opstartsgebyr. Deres tjenester omfatter reklame og præsentation af din virksomhed.

Nielsen Valuation Group fungerer som en uafhængig rådgiver, når du køber eller sælger en virksomhed. Vi opkræver et månedligt depositum for dette arbejde, men vi tager aldrig provision på selve transaktionen.

Vores tjenester omfatter at finde en egnet køber, hvis du sælger din virksomhed, eller at finde en virksomhed til salg, hvis du ønsker at købe en virksomhed.

Fordele ved virksomhedsmæglerens tilgang

Der er ikke rigtig noget galt med den måde, som virksomhedsmæglere arbejder på. Det handler mere om den type virksomhed, som virksomhedsmæglerfirmaet selv er rettet mod.

Det er faktisk en almindelig måde at købe eller sælge små virksomheder på, og det fungerer ofte godt.

Det er også tilrådeligt at bruge en virksomhedsmægler til størstedelen af alle lokale virksomheder, der købes eller sælges. Kort sagt – i situationer, hvor der sandsynligvis vil være mange forskellige købere.

Fordele ved en uafhængig M&A-rådgiver

Hvis den virksomhed, du ønsker at sælge eller købe, ikke er en meget lille eller helt lokal virksomhed, kan du sandsynligvis drage fordel af at hyre os som M&A-rådgivere i stedet for en virksomhedsmægler.

Vi er hverken sælgere eller partisaner. Derfor er det lettere at vinde køberens tillid, hvis du ønsker at sælge din virksomhed. Denne fremgangsmåde er almindelig blandt større virksomheder, og det er også vores fremgangsmåde for mellemstore virksomheder.

Det samme gælder i virkeligheden, hvis du er interesseret i at købe en virksomhed. I så fald er det en fordel, at vi er uafhængige, fordi det giver os flere åbne døre, når vi afsøger terrænet for at finde en egnet virksomhed at købe.

En anden fordel er, at du ikke skal betale nogen provision eller noget gebyr. I stedet betales der et månedligt depositum undervejs i processen. Hvis du sælger en virksomhed, beholder du 100 % af købsprisen.

Der er mange problemer forbundet med at have en rådgiver, som er økonomisk ivrig efter at få transaktionen gennemført. Det kan føre til forhastede transaktioner eller handler, som måske slet ikke burde have fundet sted.

Hvorfor skal jeg bruge en transaktionsrådgiver i stedet for en virksomhedsmægler?

En transaktionsrådgiver (eller M&A-rådgiver, som det også kaldes) er en upartisk støtte for både sælgere og købere forud for en forretningstransaktion. Rådgiveren kan bl.a. hjælpe med forberedelser, nøjagtige virksomhedsvurderinger, grundig due diligence og holde styr på alle formaliteter og juridiske aspekter i forbindelse med fusioner og opkøb.

Brug en kvalificeret M&A-rådgiver i stedet for en virksomhedsmægler

Hvis du ønsker at sælge eller købe en virksomhed, er det vigtigt at få hjælp fra en person, der har god viden og erfaring med forretningstransaktioner. Det kan virkelig betale sig. Nielsen Valuation Group er en uafhængig rådgiver, der hjælper dig gennem hele transaktionen.

Kontakt os nu

Vores tjenester

Nielsen Valuation Group tilbyder en bred vifte af kvalificerede tjenester i forbindelse med virksomhedstransaktioner.

  • Virksomhedsmæglervirksomhed
  • M&A-køb
  • Salg af en virksomhed
  • Køb af en virksomhed
  • due diligence
  • Værdiansættelse af virksomheder

I alle tilfælde er formidling i form af uafhængig rådgivning. Vi opkræver aldrig nogen provision på transaktionen.

Virksomhedsmæglervirksomhed

Vores virksomhedsmægling gennem uafhængig rådgivning er et smart alternativ til at bruge en “klassisk” virksomhedsmægler. Uanset om du skal købe eller sælge en virksomhed, hjælper vi dig gennem hele processen. Hos os får du en ekspert og rådgiver i stedet for en traditionel virksomhedsmægler.

Vores ekspertise omfatter finansielle og juridiske aspekter samt teknisk knowhow til at vurdere hver enkelt virksomheds unikke situation. Vi fungerer som en uafhængig part mellem køber og sælger, hvilket øger sandsynligheden for en vellykket transaktion for begge parter.

M&A – Overtagelser

Nielsen Valuation Group har omfattende erfaring med at bistå mellemstore og store virksomheder med fusioner og overtagelser. Vi er til stede under hele rejsen – fra strategifasen, gennem transaktionsfasen og til sidst gennem integrationsfasen.

Vores filosofi er, at det aldrig er en god idé at anvende en enkelt skabelon på alle forretningstransaktioner. Hver eneste fusion og fusion er unik.

Da der sjældent er et stort antal sammenlignelige virksomheder, er der behov for en anden fremgangsmåde end den, der ofte anvendes af virksomhedsmæglere i forbindelse med virksomhedsformidling. I stedet kan vi som rådgivere hjælpe dig med at skræddersy tilgangen, så den passer bedst til dine mål for virksomhedsovertagelse.

Salg af en virksomhed

Ønsker du at sælge din virksomhed? Nielsen Valuation Group kan hjælpe dig gennem hele salgsprocessen – fra forberedelse til underskrivelse af kontrakten og til du har pengene i hånden.

Vi hjælper dig med at forbedre værdien af din virksomhed uden at forskønne den. Der er ting, du skal gøre, og ting, du ideelt set bør gøre før et salg. Vi tør godt sige, at vi kan yde værdiskabende rådgivning på en måde, som de fleste virksomhedsmæglere sjældent formår at gøre på trods af, at vi opkræver provision.

Som en del af salget foretager vi også en regelmæssig værdiansættelse af din virksomhed med normalisering af regnskaberne. Dette giver den bedste balance mellem chancerne for at sælge til en god pris og finde en passende køber.

Køb af en virksomhed

Nielsen Valuation Group kan rådgive dig, hvis du ønsker at købe en virksomhed. At købe en virksomhed handler i høj grad om at identificere virksomheden og derefter også om at præsentere dit tilbud med succes.

Som uafhængige transaktionsrådgivere er det lettere for os i Nielsen Valuation Group at henvende os til potentielle købere og vinde deres tillid. En virksomhedsmægler har sjældent den samme adgang til den type virksomheder, som vi har.

Hvis du er interesseret i at købe en mellemstor virksomhed, har du meget at vinde ved at bruge os som transaktionsrådgiver i forhold til at bruge en traditionel virksomhedsmægler.

Due diligence

Når vi hjælper dig med rådgivning i forbindelse med en forretningstransaktion, er due diligence ofte en del af processen. Som køber vil du gerne vide, hvad du køber. Hvis du er sælger, har du også fordel af at få en uafhængig part til at foretage den faktiske inspektion.

Virksomhedsmæglere udfører også virksomhedsbeskatning, men det er ofte med en anden tilgang end den, vi har.

Det er vores overbevisning, at du som kunde ikke skal betale for due diligence efter en “plademodel”, hvor alle elementer er inkluderet, uanset om du har brug for dem eller ej. Vi skræddersyr altid vores tilgang for at sikre, at du får svar på præcis de spørgsmål, der er relevante for din virksomhed. Det sparer både tid og penge.

En due diligence av transaktionsrådgivare eller företagsmäklare i samband med en företagsförmedling.

Både virksomhedsmæglere og transaktionsrådgivere kan tilbyde due diligence-undersøgelser i forbindelse med køb af en virksomhed. Dette omfatter kontrol af, at regnskaberne er i overensstemmelse med virkeligheden.

Ofte stillede spørgsmål om virksomhedsmæglere

Hvor i Danmark tilbyder I transaktionsrådgivning?

Nielsen Valuation Group dækker hele Danmark. Vi har opgaver i bl.a. København, Århus, Odense, Aalborg og Esbjer. Vi arbejder også med virksomhedsmægling i Norge og Sverige. I England og Californien arbejder vi mest med virksomhedsvurdering, men vi påtager os nogle gange særlige opgaver inden for M&A og transaktionsrådgivning. I New York og Florida tilbyder vi ikke transaktionsrådgivning på stedet, men eksternt.

Hvad er forskellen mellem en M&A-rådgiver og en virksomhedsmægler?

En virksomhedsmægler arbejder ofte på provisionsbasis, og de fokuserer normalt på lidt mindre virksomheder, ofte dem, der opererer på lokalt plan. En god M&A-rådgiver tager ikke provision, men bruger i stedet et månedligt honorar. Rådgiveren er der for at yde uvildig støtte under hele handlen. Målgruppen er oftest mellemstore til lidt større virksomheder, som ikke kun har et lokalt fokus.

Hvor meget koster en virksomhedsmægler?

Virksomhedsmæglere tager normalt mellem 5 % og 12 %, afhængigt af virksomhedens størrelse. Jo større virksomheden er, jo mindre er den procentvise provision. Forretningshonoraret kan ofte være på omkring 10 % af den potentielle endelige provision.

Kan jeg arbejde som virksomhedsmægler hos jer?

Vi modtager gerne uopfordrede ansøgninger, men vi har ingen aktive ledige stillinger inden for virksomhedsformidling i Danmark, som vi i øjeblikket søger. I Los Angeles søger vi dog en 1099-ansat på deltid.

En værdiansættelse af virksomhed, er den proces, som er klarlægger en virksomheds mest realistiske og sandsynlige værdi, i en virksomhedshandel mellem to uafhængige parter, som er lige motiverede til at indgå en handel. En kvalificeret værdiansættelse af en virksomhed, bør være udarbejdet efter normerne for både indre værdi og uvildig reformulering samt normalisering af regnskabet. Den egentlige udregning af virksomhedens værdi, er faktisk ret simpel og hurtig at lave, og det er typisk også det du får, når du bestiller en værdiansættelse online, uden at få et fysisk besøg og inspektion. Processen med at reformulere årsregnskabet, sammen med vægtningen og brugen af de forskellige værdiansættelsesmetoder, er det, som kræver den største tid og kompetence af hele virksomhedsvurderingen. Selve reformuleringen og normaliseringen af årsregnskabet er nemlig ofte den del, der påvirker værdiansættelsen mest. Af samme årsag bør en virksomhedsvurdering kun betragtes som reel og pålidelig, når den er udført korrekt, uafhængigt og upartisk.

De mest anvendte metoder til værdiansættelse af en virksomhed er: Markedsmetoden, indkomstmetoden og substansmetoden. De har hver især sine styrker, svagheder og deres enkelte underkategorier. Det skal bemærkes at ingen værdiansættelsesmetode i sig selv, kan stå alene ved vurderingen af en virksomhed. De skal derfor ses i et samspil med hinanden, vægtet efter virksomhedens type.

Markedsmetoden tager ikke højde for virksomhedens lønsomhed eller den sande værdi af aktiverne, som uden tvivl er de vigtigste aspekter at inddrage, ved værdiansættelsen af virksomheder. Derfor afspejler de fleste værdiansættelser, som er udarbejdet efter markedsmetoden, ikke den indre værdi.

Indkomstmetoden tager ikke højde for de aktiver, som virksomheden ejer. Derfor vil virksomheder med mange aktiver få en vildledende værdiansættelse.

Substansmetoden tager omvendt ikke hensyn til selve lønsomheden. Af den årsag vil meget lønsomme virksomheder får en forkert værdiansættelse, ved udelukkende at bruge denne metode.

Ønsker du at bruge et billigere alternativ, eller måske endda selv forsøge at værdiansætte virksomheden?

Du risikerer at tabe en eventuel retssag, fordi din værdiansættelse ikke er holdbar.

Du risikerer at konflikten mellem dig og din modpart aldrig bliver løst, hvilket kan skade forholdet mellem jer.

Du risikerer at blive snydt, når du indtræder eller udgår af et partnerskab.

Fortæl os, hvordan vi kan hjælpe dig

Kontaktformularen virker ikke, send venligst en email til [email protected]

´
´
0763043437 Kontakt mig